| YBA tanıtımı
 
 YÖNTEMBİLİM NEDİR ?
 
 Yöntem konusunda ilk çalışma Aristotales’(MÖ 384-322) in ORGANON adlı yapıtıdır. Bu konuda ikinci gelişme SENTETİK ispatlanabilir  hendeseyi ANALİTİK hesaplanabilir geometriye geçiren Euler (1707-1783), Fermat (1607-1665)  ve Descartes’ (1596-1650) ın çalışmalarıyla ortaya çıkan  MATEMATİKSEL  koordinatlarıdır.
 
 YÖNTEM BİLİMSEL ANALİZ, «matematiksel» olarak kullanılan analitik düzlemi  «metodik» hale getirerek onu hızlı bir anlam SÜRÜCÜ  ve kolay  bir anlatım AYGITI  yapmıştır.  Descartes’dan sonra da  çeşitli mantıksal çalışmalar yapılmıştır. Ancak hiç biri EXCELL dışında Kartezyen koordinatlar kadar belirleyici olamamıştır. Artırılmış gerçeklik ve diğer bütün simülasyonlar yine bu koordinatların temeli analitik düzleme yaslanır. Tüm bunlarda kullanılan  analitik düzlemin görsel, mantıksal ve metodik bir kullanımı bulunuyor ki bu anlaşıldığında yatay ve dikey boyutların sembolizmden öte bir gerçeğe örme kapısı aralanacaktır.
 
 Çok uzun olmayan bir süreden beri GÜNLÜK DİLİN mantığı ve BİLİMSEL BİLGİNİN matematiği üstündeki çok yönlü ve yanlı dil ve din katmanlarında, felsefe ve hikmet konularında, fizik ötesi  ve psik berisi  alanlarında günlük dilin düz yazısı ile yapılan felsefi edebiyat ve dinî vaaz ile bir yere varılamayacağı artık anlaşılmıştır Bu katmanları ilişkin ortak bir dil aranmaktadır. .
 
 YBA kavramsal bir tasarım aracı olarak dört yüz yıllık matematik kullanımın  getirdiği alışkanlıkla çoğu aydın ve bilim adamı tarafından farkında olmadan  görsel, mantıksal ve metodik olarakta kullanılmaktadır. Bunların en ünlüsü Tony BUZAN’ın zihin haritaları tekniğidir. 1960 başlayan bu çalışmaya 2009 yılında muttali oldum. Ancak bu çalışma beynin SİNAPSLARININ  müthiş doğaçlama gücünü kullanan bir teknik olup bir yöntem ya da dil haline gelmemiştir. Oysa YBA bir dil olmaya aday çalışmadır.
 
 www.yontembilim.com sayfamın  FORUM  kısmındaki günlük dilin düz yazısıyla sunulmuş   meraklı ve gizemli içerikleri olan çalışmalara ekli olan tablolar bulunmaktadır. Bu tabloları versiyon sırasıyla yalından karmaşığa doğru incelediğinizde ve izlediğinizde.. imgelediğinizde ve irdelediğinizde YBA hızlı anlam sürücüsünü ve kolay anlatım aygıtını da tanımış olacaksınız. Kim bilir belki öğrenecek ve kullanacaksınız. Saygılarımla.
 
 Osmanziya
 
 
 06.04.2022 Üçyol-İZMİR 16.57
 
 
 
 YBA projesi
 Sakin Turkce karakter kullanma başına iş açılır.
 Turk hele musluman oldugunu kimse bilmesin.
 Hatta sen bile unut INSAN’ım de yeter.
 
 telif: 13.04.2010
 
 (revize:09052015).. (revize:08052016).. (08102021)
 
 EK: s=kp00.doc
 
 
 K.ARAR VE PER.FORMANS…
 Kaf NOKTA arar..
 Per NOKTA formans…
 
 Dilin içinde oyun var.
 Bu oyundan bir öykü çıkaracağım.
 
 “KAF”, dünyadan öteleri arayanların yolculuğudur ki
 bu dağ yolculuklarında KARAR vermek zorundadırlar.
 
 “PER” ya da “pür” yetkin ya da saf demektir ki
 formunda ve biçiminde  MÜKEMMELİ yakalamak güdüsüdür.
 
 OYUNUN adı “K”
 Dort K var, besincisi KARAR.
 Kosul.. kural.. kuram.. kurum ve KARAR
 
 ÖYKÜNÜN adı “P”
 
 Dort P var, besincisi performans.
 Proje.. parti.. para.. Pazar ve PERFORMANS
 
 
 Öyküme başlıyorum.
 
 Canlılar doğar, buyur ve olur.
 Ancak yaşamın sürekli olması için büyürken
 ayni zamanda üremesi ve çoğalması da gerekir.
 O zaman diri olan nesne doğar, büyür, çoğalır ve ölür.
 Canlı us yani akil sahibi için  üremek ve çoğalmak yetmez.
 Çünkü UYGARLIK, aklin katılımı  ve usun katkısı ile var olur.
 US, uygarlığına dil ve düşünce ile katkıda bulunur.
 Uygarlık nasıl US ’a söz ve görüş.. bilgi ve buyruk katmışsa..
 Us sahibi BEŞER’de, usa ve medeniyete katkısıyla  İNSANDİR.
 
 İnsanlığa, uygarlığa ve usa katkı yapacak bir davam bulunuyor:
 YBA Yöntem Bilimsel Analiz
 
 
 (1)      PROJE
 
 Yontembilimsel analiz davasinin PROJE safhasına
 120 yıl verdim
 
 PROJELER ya kisa ya da uzun vadelidir.
 
 Proje ya bir sorunu çözen kısa vadeli uygulama olur.
 ya da bir sektöre çözüm getiren kuram bulunur.
 Kuramsal olan ya icerige ya da biçime iliskindir.
 Usul ve yonteme iliskin bicimsel kuramlar daha uzun vadelerle gerceklestirilir.
 Çünkü yontemler genel tümel ve soyut yapilardir.
 Analitik düzlemin mantiksal kullanimi olan
 YONTEMBILIMSEL ANALİZ
 dini ve fenni alanda kullanildigindan GENEL
 aklin ortak ilkelerini uyguladigindan TUMEL
 içi bos bicimsel bir kurgu oldugundan SOYUT
 bir yapidir.
 
 Yöntembilimsel analizin genel, tümel ve soyut yapisinin mantiksal kullanimi
 bana has bir yetenek ve ozel bir dil olmadiğinin kanitlanmasi gerekir.
 
 (2)      PARTİ
 Yontembilimsel analiz davasinin PARTİ safhasına
 10 yıl verdim
 
 Bu yeni anlam sürücüsünün ve ozgun anlatim aygitinin
 benden baskalarinin dahi kullanabilmesi anlamına gelir
 Boylece de genellik, tumellik ve soyutluk kanitlanmis olur.
 
 Eger kanıtlama saglanirsa, bu, projenin PARTI düzeyine geçmesi demektir.
 Bu dusuncenin dil olmasidir.
 
 Partiden kastim siyasal parti degil bir çalısma ekibi ve gurubudur.
 Bir ekip ve öbek tarafindan ortak olarak kullanilan yapiya dil veya yöntem denilir.
 Bir çekirdek kadro tarafindan kullanilan dil,
 iletisim ve etkilesime elverisli hale getirilinceye kadar,
 çok sayıda yinelenen ve yenilenen uygulamalarla
 deneme ve yanilma, degistirme ve düzeltme, çalisma ve alısma
 gerektirir.
 
 (3)      PARA
 
 Yontembilimsel analiz davasinin PARA safhasına
 1 yıl verdim
 
 
 Bu çalisma ekibi analitik düzlemin mantiksal kullanimi olan yöntembilimsel analizin
 gerçekten genel tümel ve soyut ve bu nedenle evrensel bir dusunme araci oldugunu
 kanitlamasi ile bu çalismanin daha yaygin yansima bulmasi için bir BIM yani Bilgi Islem Birim’inin
 olusturulmasi ve bunun için risk sermaye koyacak PARA kaynaginin aranmasi ve bulunmasi asamasina yani ucuncu safhaya sıra gelecektir.
 
 Hatta belki aramaya gerek kalmadan para gelip projeyi bulacaktır.
 
 ( 4 ) PAZAR
 
 Yontembilimsel analiz davasinin PAZAR safhasına
 1000 yıl verdim
 
 
 Bu davanin dorduncu ve son safhasi parayi geri getirecek PAZARIN olusmasi ve bulunmasidir.
 Bundan sonra proje kendi kendisini besleyecektir.
 
 Belki de Pazar Parayı.. Parada Partiyi.. Parti de Projeyi arıyordur.
 
 Bunlar gerceklestiğinde
 Projeye katilanlar görevlerini islemiş ve islevlerini yapmis olacaklar
 sorumluluklarini aklamis ve kazançlarini katlamis bulacaklardir.
 
 Çünkü GELECEKTE
 yöntembilim lambasini her yakan kimsenin ısıgından
 ve her kullananan kisinin yararından
 maddi ve manevi paylarini alacaklardir.
 
 Birinci asama yüz yil sürse
 İkinci asama beş yil sürecektir.
 Üçüncü asama bir yil sürse
 sonuncu safha bin yıl surecektir.
 Bu bir yıllık sıçrama devrimi ve bin yıllık yayılma evrimi
 yeni yontembilimsel devrimini  ve evrimlerini  tetikleyecektir.
 Diye dusunuyorum.
 Aradiklarimi bulursam.
 Inşaallah.
 
 Saglıcakla kalin.
 
 OSMANZYYA
 
 Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
 semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
 için düz yazidan özür dilerim
 
 5)      PERFORMANS
 
 PER-FOR-MAN-S
 Saf insan için’dir SİN..
 Bu güne kadar her hangi bir basari ve performansı gosterilmedi.. zaten 120 yıldı.. 68 yılı bitti 69 nci yılına girdim 03.05.2021 da.. yani proje evresi benim omrumu aşıyor.. bu arada koklü bir degisim yaptım kasım 2015 den beri İzmir’den İstanbul’a (Gebze) geldim.. yontembilimsel analizi talip olmaya KARAR veren arayıcılar bulmaya başaramadım.. performans gosteremedim.. bu bir yakınma değil.. durum saptamasıdır. Umarım bu bir sene zarfında kitabımı yazar ve datalarımı toplar cocuklarima ve talîplerime veririm.
 
 YONTEMBILISEL ANALIZ
 
 30 + 2 toplam 25 (1990-2022)   yildir bununla ugrasiyorum.
 Bu yazıyı da 11  yıl önce yazmıştım.
 
 Bu otuz yılın öncesi de var öyle ki buttun omurumu buna verdim diyebilirim.
 “Buna rağmen bu güne kadar EKIP VE PARTI noktasında,
 bir basari ve bir performans elde etmiş sayılamam.” demişim amma bu onbir  yıl önceydi.. iki  yıl önce 2020 de sevgili çocuklarım ve değerli arkadaşlarımızla YBA Bandırma Üniversitesinin düzenliğidi II Filoloji KONGRESİNDE ete kemiğe büründürdük. https://webyonetim.bandirma.edu.tr/Content/Web/Yuklemeler/DosyaYoneticisi/437/files/2nd%20BICOASP%20Proceedings%20Book.pdf
 
 
 Gerçi meyvesi olmadan bir ağaca otuz  yıl bakmakta bir basaridir.
 Bu ağaç yüz yirmi (120) yil sonra meyve verecek ve insan şimdiden bunu görecekse
 ömrünü aşan bu projeye, bu emele gönül vermek bir “dava” alametidir.
 Evet, bir misyonum var ve tüm mesajlarım bunu dile getirir.
 Yıllardır yöntembilimin reklamını insanbilim ve islambilim ile yapmaya çalıştım.. hatta buna da alıştım .. talibi olmayınca da asıl mevzuya geçemedim..
 
 asıl konu YBA in GORSEL ve MANTIKSAL ve METODİK  Çözümlemesidir.
 
 SLOGANIM:
 “Düşünenleri arıYORUM çünkü arayanları düşünüYORUM.
 Yorum, yorum nedense YORULMUYORUM.
 
 Düşünenlerin yetkinlik arayan LÜB’lerini  seslendim.. BUL’maları için.
 Aramak ve dusunmek.
 
 Gaye ve Hedef
 
 Dusunmek bir gereksinimdir ve fakat arayis gereksinimin EREKSINIMINDEN ote bir gerilimdir.
 
 Bazilari dusunur de aramaz. Amacı dusuncesini paylasmaktir
 Bazilari arar da dusunmez. Arac’in dolayımında takilir, kalır.
 
 
 
 DUSUNENLERI ARADIM
 CUNKU ancak onlar beni anlayabilir.
 
 ARAYANLARI DUSUNUYORUM
 CUNKU yöntembilim ancak onlarin isine yarayabilir.
 
 
 
 Bu iletinin tablosunda benim yol haritam var.
 Bu harita bana ait gorunur ama her birimizin cizgisini gosterir.
 Bana katilmaya karar vereceklere yardim etmek için cizilmistir.
 Umarim ki onlar bunu anlarlar.
 Anlamazlarsa anladiklari kadar bana sorarlar.
 Ben de anlatirim.
 onbir  (6) yıldır soran çıkmadı!
 Osmanziya 03.02.2022 Üçyol-İzmir
 
 
 
 
 
 
 
   Rene GUENON (1886-1952 ) ünlü ÇAĞDAŞ bir islam düşünürü.. onun birinci baskısı 2001 de üçüncü baskısı 2019 olan YATAY ve DİKEY BOYUTLARIN SEMBOLİZMİ.. yapıtını şehir içi metro yolculuklarında.. okuyorum 10.03.2022 den beri.. YBA in mutfağı olan AD (analitik düzlemi) ele alıyor.. değerli bir yapıt.. yani bu konuda metafizik ve gelenek (tradisyon) olarak ne söylenmişse sanırım ekserisini toplamış.. şimdi kitabın adının son sözcüğü SEMBOLİZM olduğunu göre eleştirilecek bir söz bulunmaması gerekir.. sonuç iş bir simge ve sembol ve remiz ile bitiyor ve bir gerçekliği de bulunmuyor.
 
 
 Ancak bu gün ZITLIKLARIN ÇÖZÜLMESİ başlıklı VII.cü bölüm sayfası 59 un dip notunda " Sonuç olarak, ister manişeistlere atf edildiği gibi, ilahiyet bağlamında olsun, ister, Dekart'ınki gibi felsefi bağlamda olsun, tüm "düalizm"ler KÖKTEN YANLIŞ OLAN KAVRAYIŞLARDIR." diyor.
 
 
 Şimdi sen kalk kitap boyunca düalizmin ve analitik düzlemin etinden, sütünden, yününden, sakatatından ve işkembesinden yararlan.. onunla çelişkilerin, karşıtlıkların ve tutarsızlıkların kanından, idrarından ve dışkısından kurtul ve sonunda KOYUN deme.. ve kendi aklının oynadığı OYUN'u görme..
 
 
 Hepimizin sıkıntısı bu.. YBA çalışmamın başında dediğim gibi iki taraflı görmeye mecburuz.. tamam kıble tarafında mihraba döndüğünde ve HAKKA yöneldiğinde ardında bulunan HALK’ı ve  arkasında bulunan MAHLUKU unut.. amme lütfen namazı bitirip dünyaya ve zamana döndüğünde, dinini yaşadıktan sonra..  “dil”in NAMUSU’unu da unutma..
 
 işte ehli tarikatın yanlışı burada.. vecd ve keşf dışında da konuşmaları ve susmamalarıdır.. halkın itibarına ve malına tamah etmeleridir.. işte bunlar yüzünden biz bin yıldır düalizmden.. analitik düzlemden.. bilimden.. kuvvetten ve dünyadan uzaklaştık ve yine bu nedenle bu gün zayıflık ve kuvvetsizliğimizin  onlara verdiği iştahla,  küffarı,  bizi kuşatan bir tehlike olarak görüyor ve buluyoruz.
 
 
 Küffar bir tane olsa ne ise.. solumuzda küffardan başka bir de sağımızda bilime ve kuvvete ve dünyaya küfreden küffar var..
 
 işte bizim sıkıntımız da,  akıllı düşmanlarımız  kadar böyle aptal dostlarımızın oluşudur.
 
 Bunlar  neden oldukları  bilimsizlik-kuvvetsizlik  sonucunu  görmeden seni suçlar ve dışlar..  küffarın içine katar.. çünkü onlar  gibi düşünmüyorsun.
 
 
 Demek KÜFÜR ne imiş.. kendin gibi düşünmeyenleri tanımamak... yoksa düşünmek mi ? idi.. bakın karıştırtırdım.. işte bu gibi karışıklıklara düşmemek için YBA öğrenmeli, kullanmalı ve yararlanmalı ve böylece düşmanını.. yani YBA tanımalısın. Yoksa onu yenemezsin vesselam
 
 (NOT) : Aslında bu yazı bir reklamdı.. size tablodaki TEŞBİH konusu üzerine düşündürmek istedim.. ta ki YBA ve AD önemini ve değerini bilesiniz)
 
 Aslında konu bir taraftan ŞBH kökü üzerinde bir analiz yapmak.. ancak bu biçimsel bir mevzu.. bu durumu ve sorunu ve konuyu en iyi örneklendiren içerik ise mesafa, mekan, zaman, uzay, hareket (devinim) sur'at (hız) ve tacil (ivme) terimleri, kavramları ve "sözcük"leridir.
 
 Fizik tahsili olmayan bir kimse, kendimde dahil, hareketi ve sur’atı ve  ivmeyi.. birbirine benzetir ve karıştırırız ve kolay kolay ayıramayız.
 
 Konunun fizikçiler ve mantıkçılar ve matematikçiler arasında köklü bir konu ve temel bir sorun ve önemli bir durum olduğunu SİCİM kuramını inceleyince daha açık ve seçik gördüm.. görebilirsiniz. Göreceksiz ki sözcükleri örmek kolay bir iş değildir ve YBA bu konuda başat bir yardımcınızdır.
 
 
 
   
 TESBİH VE TEŞBİH
 
 İnsan ne zaman tesbih eder.. teşbihten aciz olduğu zaman.. SBH = ŞBH  eşitliği kurulabilir mi ?
 Hem kurulur
 Hem kurulmaz.
 
 Kurulmaz çünkü teşbih edilen kutsal takdis edilemez.. bir şekli ve sureti bulunan.. NESNE..  bir haddi ve hattı olan.. KİMSE.. bir nesneye benzeyen ve bir kimseye benzeyen ve bu nedenle İMKAN içinde bulunan varlıklar ve olaylar, kavramlar ve tanımlar.. koşullu ve kurallı olur ve bu yüzden başlı ve sonlu olur.. önce başlat sonra bitir yasası içinde kalır ve takdis edilen TANRI olamaz.
 
 Kurulur çünkü mekana ve zamana ve içerisinde olan nesnelere ve kimselere benzetilemediği ve sonuçta teşbih edilemeyen ve benzetilemeyen kutsal takdir edilir..
 
 Bu nedenle tanrı tanırlık ve tanrı tanımazlık bir yere kadar gelir ve bundan sonra TANIRLIK ve TANIKLIK başlar..
 
 
 
   |