tahiyyat-ı mubareke
Nereden Yazdırıldığı: YöntemBilim Forumu
Kategori: Diğer
Forum Adı: Din
Forum Tanımlaması: Diğer Paylaşımlarınız
URL: http://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=1821
Tarih: 09-Kasım-2024 Saat 02:10 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.03 - http://www.webwizforums.com
Konu: tahiyyat-ı mubareke
Mesajı Yazan: osmanziya
Konu: tahiyyat-ı mubareke
Mesaj Tarihi: 13-Nisan-2022 Saat 17:52
TAHİYYAT-I MÜBAREKE
SECERE dizini içindeki dosyalar
uploads/20220413_175059_SECERE.rar - 20220413_175059_SECERE.rar
Kainat Ağacı.. Şecere-i Kainat
Kainat Betiği .. Kitab-ı Kainat
Hayat Ağacı.. Şecere-i Yaşam
Yaşam Nehri.. Nehr-i Hayat
Ağacın meyvesi olur da
Irmağın denizi bulumaz mı ?
“Cennatin terci bin tahtihelenhar”
Altlarından irmaklar akan bahçeler.
Sanırım bu anlatım çoğu müslümanın zihninde yabancı olmayan TANIMLAMA..
Ağaçlar bahçe yaparsa.. ırmaklarda deniz eder.
İmamı Nursî’nin telif ettiği RNK (Risale-i Nur Külliyatı) nın son dersi olan Şualar Mecmuasının 15 nci Şua’sı namaz teşehhüdünde okuduğumuz TAHİYYAT tefsiridir. Elbette bu tefsir için Fatiha-i Şerife tefsiri de bulunuyor.
Burada daha önce bilinen dört varlık katmanı:
CEMADAT
HAYAT
ŞUUR
İMAN
Bu dört katman üzerine bina edilen
Tahiyyat,
Müberekat,
Salavat
Tayyibat
Tabakaları söz konusu ediliyor.
Versiyon sırasıyla karmaşıklığı artan tablolarda mülkten melekuta kadar AĞACI betimlemiş olduk. Ağacın aslında bir nehir ve ırmağında aslında bir şecere olduğunu görmek ve anlamak için yer yüzüne bakmak yeterlidir.. Medeniyetler nerede doğmuşsa orada nehirler ve ırmakların bir fonksiyonuna rastlarsanız. Örneğin Mısır medeniyeti ve Nil nehri.. Dicle ve Fırat nehirlerinin Sümerleri ve Hititleri..
Ağacın kökleri ve dalları ile SOMUT bir DAİRE olarak yaptığı göstergelikte bu tablonun yukarısında alt.. aşağısında üst var.. mülk ve melekut ile şuhud ve gayb dahi göstergelenmiştir. Evvel ve ahir ile zahir ve batın isimlerinin bir sırrı olan dairede maddi ve manevi mükevvenat resmedilmiştir.
Siz versiyon sırasıyla yalından karmaşığa doğru incelerseniz.. bu koşul sağlandığında durum da aydınlığa kavuşacaktır.
Anlayanlardan eleştiri, anlamayanlardan da soru, şeklinde bir katkı ve katılım bekliyorum.
Bilgi, saygı, sevgi ve sağlıcakla kalınız.
Dinnur YAŞAR
13.04.2022 Üçkuyular İZMİR
NOT:
Bu tabloyu yoldaşım ile birlikte yaptım.
ALLAH Ü EKBERÜ
Kibriya azmetiyle ve ulviyetiyle..
Kemal cemaliyle ve celaliyle..
lazım-ı ve icab-ı Uluhiyettir.
Bütün bunları tekbir.. tesbih.. tahmid ile
takdis ederiz.
Ancak hepsi TEKBİR ile temellenir ve KİBRİYA perdesiyle örtülür.
Asıl "Bir"den çıkan şekiller ve suretler..
asla delalet ve işaret ederler.
Bu görüntü ve gösterilerin
nasıl gösterge ve görüngü olup
Yaratan'ı gösterdiği ise
ilm-i KELAM denilen inci bir ilimdir.
Çağımızda bu ilimde İmami Nursî'nin açtığı halka açık yeni çığır..
Din ve felsefede öyle bir hikmet ortaya koydu ve koyacak ki
Tahiyyat-ı Mübareke’de kalemler ve kelamlar değişecek..
Salavat-ı Tayyibe’de elemler ve emeller tazelenecek..
İki üç yüz yıldır islamin donan bilim ve duran hukuku
canlanacak ve dirilecek.
Ancak elem çekmeden emellere ulaşılamayacağı gibi
kalemler tezekki etmeden kelamlar da tecdid edemeyecektir.
Düzeltilmiş: 13.04.2022
13.04.2015 yılında paylaşılan bu yazıya tevafuk etti aşağıdaki yazı…
NOT:
Bu tabloyu yoldaşım ile birlikte yaptım.
OSMANZİYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazıdan özür dilerim
.
NOT:
Evet, aslında benim kullandığım sistemde
cümleye, kelimeye hatta harfe de ihtiyaç yok…
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
www.yontembilim.com
www.insan-bilim.com
www.osmanziya.com
www.mustafabugucam.com.tr
http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 13-Nisan-2022 Saat 23:46
Burası dini bir konu ve manevi bir metin.. ancak çizilen tablo genel ve tümel ve evrensel.. YBA kullanımının önemini ve değerini gösteren bir örnek olarak buraya da aldım.
Pembe Resimde "Allahü Ekberü" yazıyor.
Allah azze ve celle Tanrı'nın özel ismi.. saltlığı itibariyle elbette Tanrı tanımlanamaz ancak inanma yetkimize göre tanınır. Fakat EKBERÜ kavramı bilimsel bir terim. BÜYÜKLÜK tanımlanabilir bir kavram. Göreli ve karşılaştırmalı olarak bizim bu gün için üstlü sayılarla gösterebildiğimiz çok büyüklükler var. mekan.. zaman.. kütle.. sıcaklık.. yoğunluk.. basınç.. güç.. kavramları ve terimleri var. Ancak burada adlanan EN BÜYÜK (KİBRİYA) kavramı için yine bu gün için bilinen yan tanımları.. sonsuzluk.. başsızlık.. koşulsuzluk.. kuralsızlık.. saltlık gibi yukarıda bilimsel kavramlara eşlik edecek felsefi kavramlar. Ancak bunlar bile O'nu tanımlamaya yetmek lakin O'n gösterge ve görüngü olabilirler. Bunlara dayanarak ta tanrı tanırlık ve tanrı tanımazlık girişimlerinde bulunabilir. Ancak bu gün için bu tartışmaların değerinin kalmadığını TANIRLIK çağrılarımda çoğu kez yineledim. Tanırlık üzerinden TANIKLIK yönüne gidilmesini çağırdım.
Elbette Allah azze ve celle büyük olmasını büyük.. bunda kuşku yok.. ancak önemli olan bizim nazarımız ve değerli olan bizim niyetimiz.. eğer bizi kendimiz bir iş yapacaksa bunlarla yapacak ve "zan"nını temizleyebildiğin kadar temizliyerek "yakın"ını artırmaya çalışacak. Bu yakınlıkta ancak ANLAMA ile olacak.
İşte YBA bize bu konuda hızlı anlam sürücüsü ve kolay anlatım aygıtı ile yardımcı olacak.
Bilgi, saygı, sevgi ve sağlıcakla kalınız.
Osmanziya 13.04.2022 Üçyol-İZMİR
|
|