NEFYS (ten) RUH (tin)
GÖZ KULAK
EL tasarrufu
BEL ayad DYL
YRADE
XXX fuad DÜ?
GÖNÜL tasadduru
KALB ( uZ) AKIL (uS)
Diya?ram ve tablolar ne ontik gerçekli?i gösteririr ne de epistemik bildiriyi sunar.
Bu ikisinin arasynda gerçekli?in resmini çekmeye çaly?yr.
Bu nedenle ortada bir bo?luk varsa bu (x) ile gösterilir.
Bo?luk uygun bir olayla, varlykla, olguyla, dü?ünceyle ve bunlary temsil eden bir terim ve kavramla doldurulur.
Yukarydaki diyagramdaki bo?lu?u ?u ?ekilde doldurdum:
EL
DY? ayad DYL
YRADE
BEL fuad DÜ?
GÖNÜL
El, göz ve kulak ile el ve ayaky ifade eden duyarlyk / hassasiyet kapydyr.
Yiyen "di?" ile eyleyen "dil" maddi aly? ve manevi veri?i gösteren bir üst çizgidir.
Merkezde bu maddi ve manevi aly?verinin kumanda odasy YRADE var.
Belki ayadyn hassasiyetini kar?yn fuadyn hissiyatyndan yani duygunlu?undan söz edebiliriz.
iradenin bir ucu ayad'a, duyarly?a bakyyor, bir ucu da fuad'a, duygunlu?a bakyyor.
Fuad / gönül vicdan (uz) kalb ile akyl (us) nüha yanlary olan maneviyat.
Hem saygy hem de sevgi ta?yr.
Hem bilgi alyr, hem de buyruk verir.
Hem yasa kurar hem yasak koyar.
?imdi onun bir tarafa "bel" denilmi?, bir tarafyna "dü?" denilmi?.
Bel, belllek yani hafyza anlamy da var ayny zamanda ana ve babadan tevarüs edilen genetik hafyzada var. Dü?, hem dü?ünceyi adlandyryyor onun altynda bulunan imgelemi anymsatyyor hem onun altynda bulunan zekayy ça?ry?tyryyor.
ve böylece bir tabloda en toplayycy, kurabildi?im en câmi bir YNSAN resmi yakalaya çaly?yldy..
ancak burada oldu?u gibi te?ekkül eden çerçevede bo?luklar do?abilir, bu bo?luklar bir yol gösterir ve yeni kapylary bulur ve yeni yollara açylyr.
Sonuçta bizim için ortaya çykan YAPI insan "resmi" tam ve kamil olmasada bu yola açylan KAPIYA dönü?ür.
Nitekim bu tabloda ortada sadece "irade" görünüyor ama onun yanynda ilim de olmasy lazym, amel de olmasy lazym, iman da olmasy lazym, ihlas da olmasy lazym.. ama onlar da ba?ka bir çerçevede, ba?ka bir diyagramda ba?ka bir tablo resmedilir.
Sa?lycakla kalyn.
Osmanziya
|