| 
	
 ARADI?INI BULDUN MU ? 
  
"Adlaryn anlamlarynda gizlenen gerçekler oldu?u gibi  gözlenen bazy gerçeklerinde adlary vardyr."  Bu tümcede en anlamsyz ad, "anlam" oldu.. çünkü bunun dy?yndaki her sözcük ya yinelenmek ve ya da kar?yty kullanylmak suretiyle anla?ylyr kylyndy: Ad-ad, gizlenen-gözlenen, gerçek-gerçek, ol-var. 
Dilin içerik vermemek suretiyle kendinden bahsetmesine "üst-dil" deniliyor. Matematik gibi soyut ve içerik vermeyen konular kuru ve so?uk kaldy?yndan pek hazzedilmese de insany çeken bir arayy?yn tahrikiyle bulduraca?y bazy de?erli sonuçlar vardyr. 
Örne?in yazynyn ba?yndaki tümcede ad vermeden  NESNE'ler ve KYMSE'lerdan söz ettim.. nesnenin gerçe?i ile kimsenin gerçe?ine i?aret ettim.. Tümceyi bir daha okuyun.. acaba zihninize dedi?im yazyldy my ? 
Ben bir kimseyim ve bir kimli?im ile ki?ili?im var. Bir toplumun bireyi, bir toplulu?un üyesiyim. 
Biricik ve tekil  varly?ym ile öyle bir olu? ortaya koyuyorum ki  bu var olu? dy?yndaki bütün gerçeklikler , bana göre, ikincil kalyyor. Edebi bir anlatymla ba? rolde sadece ben varym benim dy?ymdaki bütün kimseler ve nesneler  benim DÜNYAM’yn parçalary, figüranlary haline geliyor. 
Elbette benden ba?ka kimseler var ve onlarda tek ba?yna bir dünyadyrlar.  Ama benim özel dünyam dy?yndaki bu dünyalar,  genel dünyanyn üyeleri ve bireyleridirler.  Onlarda benim “gibi”dirler, sorumludur, yükümlüdürler, sorunludur, soruludurlar.  
Dilimin döndü?ü kadar bilinenleri dillendirdim.  
Ynsan SORULARLA  bilinenlerde bilinmeyenlere giden bir  yolcu ise bunun  ortaya çykarylan sonuçlardan biri ne olabilir, diye dü?ünürsek aklan gelen ilk soru anlamyn anlamy NEDYR olacaktyr. 
Ama bu konuda bir sonucu ula?an oldu?unu sanmyyorum. 
Elbette sany gerçek de?ildir.. hele birisinin sanysy biraz daha kanydan uzakla?yr. 
Zaten anlamyn anlamy bilinse ve bulunsa bile anlatmakta zorlanaca?ymyz ku?kusuzdur.  
Var sayylar, kanylar, sanylar “gerçek”e ula?mak için söz ve bilgi  gibi dolayly araçlardan  yola çykyyorlarsa en evvel  kelam ve ilim denilen i?aret ve delalet araçlarynyn sa?lam ve sa?lykly olmasynyn kurallaryny ve ko?ullaryny tespit etmemiz gerekir. 
Amma insanlar bu gibi konular yerine daha önemli, daha can alycy ve daha ya?amsal sorunlar ve konular üzerine kafa yormayy tercih ederler. 
 “Eli bo? ve gönlü ho?”  kimseler  dile, söze, bilgiye, gerçe?e, anlama ili?kin konulary dile getirmi?ler  ve onlary dinleyen “eli bo? ve gönlü ho?” kimseler  olmu?, böyle okumu? yazmy? kimseler ,  azynlykta da kalsalar, felsefe ve hikmet denilen bir ETKYNLYK alany olu?turmu?lar.  
Y?te bu günlük bilgi ve bilim alany ötesindeki  alanyn konularyndan biriside bilgidir.. di?eri varlyk.. di?eri de?er… 
Aslynda bunlaryn hepsi birdir ve bu birli?i ve bütünlü?ü gösteren  ?öyle bir ?ema yapabiliriz.  
De?er            VARLIK                Bilgi 
Varly?yn iki yüzü var biri BYLGY’ye  bakyyor bir de DE?ER’e  bakyyor. 
Varlyk nesnedir veya kimsedir, ne varlyk ne de nesne olmayan varlyk yok mudur ?,  her kimse ve nesnenin hem bilgiyi hem de?ere bakan yany olur. 
Biz bu yüzleri söz konusu ederken hem dili hem de dü?ünceyi kullanyryz. O zaman diyagramy tamamlayalym: 
Dil 
De?er             VARLIK                Bilgi 
Dü? 
Demek hem bilgi nesneleri, hem de?er kimseleri, hem dil  nesneleri hem dü? nesneleri vardyr. 
Ayny zamanda hem bilgi kimseleri, hem de?er kimseleri, hem dil kimseleri, hem dü? kimseleri  bulunur. 
Y?te size ayny zamanda elbette bize, arayy?ymyzda yol gösterecek bir harita elde ettik. 
Sa?lycakla kalyn. 
Osmanziya 
  ------------- BEYAN dogru olmali ve MAAN  hakikati bulmalidir
          |