Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: uçurtma nasyl yapylyr ?(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Konu: uçurtma nasyl yapylyr ?
    Gönderim Zamanı: 15-Haziran-2011 Saat 18:56

 

 

 

 

 

 

UÇURTMA NASIL YAPILIR

 

Kavramlaryn fehm-i havada   yakalanmasy için

 

 

EMYR  ÜZERYNE

 

EMYR dizini içindeki dosyalar

 

DÜZELTYLMY?:

 

Duyulabilir ve dü?ünülebilir dünya

ile sevilebilir ve istenebilir DÜNYA

iki ayry dünya gibi görünse de bir birine ba?yny koparmayan iki alandyr.

Çünkü uyarana ba?ly  görsel ve i?itsel duyulabilir dünyanyn pek çok nesneleri sevilebilir oldu?u gibi  duyurana ba?ly  anla?ylyr ve  inanylyr  istenilebilir dünyanyn pek çok nesneleri de dü?ünülebilir.

 

Ba?ka bir anlatymla y?yk nesneleri aydynlatty?y gibi gerçekleri ise  insanlar insanlara anlatyr. Göstergeleri çevirme ve görüngüleri evirme yolunda  betimleme, indirgeme, açyklama ve yorumlama ile yapylan aydynlatma sevilebilir, dü?ünülebilir ve istenilebilir dünyaya ili?kin bir y?yklandyrmadyr.

 

Kapaly kapylary açma ile yapylan aydynlatma ile lambalary yakma ile karanlyk odalara yapylan y?yklandyrma arasyndaki farky anladyktan sonra bu olayyn BENZETYMYNDEN yola çykarak “gerçekleri”n aydynlatmasy  anlatylyrken kar?yla?ylan zorlama ço?u insany bu gibi ince konulary konu?maktan uzakla?tyryr.

 

E?er aydynlanaca?yna zihin kararyyorsa konudan ya da anlatymdan uzak-la?mak aslandan yrak-la?mak kadar i?e yarar. Bizde öyle yapaca?yz.. söz  dizimi’nin IRAKLA?TIRMA’sy ile anlam-bilim’in UZAKLA?TIRMA’sy göz önüne alarak,  konumuza dönelim… nitekim öyle yaptyk bu yazyda söz dizim ve anlam bilime ili?kin dü?üklükleri ve yanly?lyklary düzeltmeye çaly?tyk. 

 

?imdi kuramymyzda bu duymaya, dü?ünmeye, sevmeye ve istemeye ili?kin  dünyalar ?öyle dizilirler:

 

Duyulabilir Dünya.

Dü?ünülebilir Dünya.

Sevilebilir Dünya

Ystenilebilir Dünya.

 

 

Biz duyulabilir ve dü?ünülebilir dünyanyn alanyna  BYLGY (ilm)  dedi?imiz gibi ikinci sevilebilir ve istenebilir dünyanyn alanyna dahi  BUYRUK (emr) dedik.. do?ru mu yaptyk yanly? my yaptyk bu konuda yargylama yapmak isterseniz burada sözü edilen on kavramy zihninizde tasavvur etmeniz kolay olmayacaktyr. Evet bu zorluk klasik dü?ünme ve dillendirme yöntemine göre,  syradan anlam sürücüsüne ve bildik anlatym aygytyna  göredir. Fakat yöntembilimsel analizin anlam sürücüsüne ba? vurup görsel diyagram ve tablolary kullandy?ynyzda analitik düzlemin metodik kullanymy size kolaylyk sa?layacaktyr.

 

?imdi biz bu yazyda emir / buyruk üzerine yapty?ymyz bir dizi tablonun nasyl olu?turuldu?unu anlatmak üzere bir benzetmeden yola çyka?yz.. terimlerin SÜS’leri ka?ytlarda yazyly oldu?u gibi SES’leri de havada yazylyrlar. Biz ?u SÖZCÜKLERY ta?yyan sesleri  yakalayan telefonlarymyzla  bu sesleri i?itiyor ve “söz”lerin anlatymyndan onun içerdi?i  “sözcük”leri anlyyoruz..

 

Sözcüklerin terim sesleri havada yazyldy?y gibi bu sözcüklerin imge ve kavram nesneleri de FEHM’imizde yazylyrlar. Mefhum / kavram bir zihin nesnesidir. Sanki FEHYM yakalayan, kavrayan ve ba?layan bir dil el’i ve dü?ünce bel’idir. Anlam sürücümüz bu sözcükleri terim ve kavramlaryyla birlikte anlatym aygytyna göndermeden önce,   tasavvur, taakkul ve  tefekkür etmek için fehim gergefinde  ve ifham kanaviçesinde  i?ler ve bir diya?ram, bir tablo ortaya çykaryr. Yani kavramlary birbirine ba?layyp bir a? ortaya çykaryr.. ?imdi bu i?leri,  iyi  dileklerimi veremedi?im  için güzel isteklerini alamady?ym,  nöronlara BA?LIYORLAR. Sonuçta ortada bir ba?lama i?i var..  onlaryn i?i beyin ve nöronlarla benim i?im zihin ve ba?lamlarla.. sonuçta hepimiz bi ?iyi  bi ?eye ba?lyyoruz. Onlar  bu i?leri saydyklary, ölçtükleri ve biçtikleri için “gerçek” oldu?unu ileri sürüyorlar benim ise böyle bir savym yok. Amma benim de bir sayym, ölçüm ve biçim aygytym var ama bu ?imdilik, aly?ylan ve kullanylan matematik gibi  tanynmy?, yayylmy? ve  yerle?mi?  de?il.. Her ne ise biz i?imize bakalym.

 

?imdi  BENZETYM ve te?bihimize  dönelim..   fehmi HAVAYA benzetip onun içerisine bir UÇURTMA yolluyorum. Ta ki o uçurtma ile fehm-i havada uçu?an kavramlary yakalayayym ve bu tutu?umu size örneklerle göstereyim:

 

Uçurma nasyl yapylyr ? Ya?am boyunca doyasyya balyk tutamadym.. doyasyya uçurtma uçuramadym.. berbat bir çocukluk geçirmedimse de dolu dolu çocuklu?umu ve gençli?imi ya?amadym ve bu yüzden hala çocuk kaldym.. büyüyemedim.. ?imdi anlataca?ym “uçurtma”  yapma tekni?i ile kavramlary yakalyyorum. Uç.. bu sesin ve kökün fehme ça?ry?tyrdy?y anlam ve ba?lamlardan uz’un uz’un söz etmek istemem us’ul us’ul dillendirece?im.. UZ / vicdan ve kalb dimik.. US / nühâ ve akyl demek.. uç ise hem kalbe hem akla ba?lan bir ipin ucudur.. bu YP UÇ’u e?er p.un eline geçmi?se ne yapaca?ynyzy bilemezsiniz… vicdan’ynyz insafy ve nühâ’nyzyn mizany rehber olmazsa hidayeti acyk zor bulursunuz. Vicdan ve nühâ’yy birbirinden ayyrt edersiniz ve fakat dile getiremeyebilirsiniz.. fakat bu KONU’larla ilgilendikçe bilgileneceksiniz.

 

Efendim  malumunuz uçurtma yapmak için YKY TANE ÇITA’ya ihtiyacynyz vardyr. Bu çytalar ne kadar hafif olursa o kadar iyidir.  Bazylary bunu tahtadan yapar bazylary kamy?tan yapar. Bizim çytamyz ise kamy?tan daha ince, daha narin ve daha saydamdyr. Ama sonuçta o da bir ÇYZGY’dir. Bu iki çytaya nasyl bir araya getirirsiniz.. ya (+)  biçiminde ya da  (x) ya da bu arty ve çarpynyn her ikisini birlikte kullanarak ( * ) ?eklinde.. Sonra bu çizgilerin olu?turdu?u alany yani ANALYTYK DÜZLEMY yöntembilimsel analizle MANTIKSAL olarak kullanmak dili ö?renmek kadar zor ve matemati?i kullanmak kadar karma?yk de?ildir.

 

+, x  çizgileri ve bu çizgilerin olu?turdu?u  alanlary kullanarak  terim ve kavramlarla resimler olu?turmak; yani ba?lamlar ve  anlamlar kurmak, tanymlar ve tümceler dillendirmek;  ileti ve bildirimleri dile  getirmek ya boynundaki ipi tutarak deveye hendek atlatmaktan zor ya da havada uçurtma uçurtmaktan kolay olacaktyr.

 

Y?te size engel ya da kapy olacak resim:

 

 

Ç-AL-I?

 

 

YARAR-LA-N      KUL-LAN       Ö?-RE-N

 

 

AL-I?

 

G ile R bize ne diyor : GYR

 

Girersen görürsün…

 

 

Çaly? ve aly? bize ne diyor : AL

 

Alyrsan verirsin…

 

 

Girmiyorsan ve almyyorsan ben sana ne verebilirim ve sen ne görebilirsin ?

 

Tüm i?lerimiz; ko?ullanma, kurallanma, ö?renme, çaly?ma ve aly?ma kysaca KISITLANMIDIR. Aly?ty?ymyz kölelik verilen krallyktan de?ersiz daha olsa biz ço?u zaman köleli?in kysytlanmasyny tercih ederiz. Kimi fizik kimi fikir ba?lysy.. kimi psik kimi fiil ba?ymlysydyr. Ö?renme ile yenilenme ise özgürlü?ün KULLANILMASI.. yeter ki yeni bir kysytlamaya dönü?mesin..  çünkü kullanma yeni bir köleli?in ba?langycydyr…

 

 Bu i? bu kadar yalyn ve sadedir.

 

Bana bu i?i nasyl yapyyorsun diye yalyn bir ?ekilde soruyorlar ve sonra yine sade bir ?ekilde bu ne i?i yaryyor diye sorguluyorlar. Benim her ikisine de yanytlarym var.. bunlary burada yineleyecek de?ilim fakat  NASIL YAPIYORSUN ? sorusunun yanytyny almak istiyorsanyz bu yazynyn ba?yna dönün anlattyklarymy bir daha okuyun.. çünkü yalyn ve sade bir ?eyi ö?renmek karma?yk ve kary?yk bir i?i ö?renmekten daha zordur! Çünkü o karma?yk ?eyi zaten çoktaaan ÇALI?MI? ö?renmi?, ALI?MI? kullanmy? ve SONUÇLARINDAN VE MEYVELERYNDEN de bol bol  yararlanmy?synyzdyr… Ancak önemli olan yeni, yalyn ve sade bir i?i ilk ba?tan ö?renmek, kullanmak ve yararlanmaktyr. Hasyly hepimiz aly?ylmy? uzun yolun ö?renilmemi? kysa yoldan uzun oldu?u gerçe?inin mahkumu,  mecburu ve memuruyuz.

 

Emir deyince demir aklynyza gelebilir.. çünkü emir demiri deler deyimini biliyorsunuzdur.. emir deyince benim bu çaly?mada dikkatimi çeken MYR kökü ve  sözcü?ü aklyma geldi.. miri maly yani devlet maly deyimiyle ba?ladym. Emir.. emr.. mir.. ve buyruk. ?imdi kullanaca?ym dört ?emanyn adlary bunlar.

 

Bu ?emalarda çytalary önce + ?eklinde sonra x biçiminde sonra (*) figyyr’ynda  (Yngilizce’de figure’dan ba?ka terimlerde var fakat Türkçe’deki  kullanymyna bakarak bunu seçtim) kullandym.

 

Bu çytalaryn ve çizgilerin olu?turdu?u alanlary i?leyerek versiyon versiyon ilerleyen tablolarymy olu?turdum.

 

?imdi syrasyyla bunlary buraya bindireyim:

 

Ylk tablo EMR tablosudur.

 

emr

 

Bu tablo (+) ?eklindedir. MAVY  kutular yatay ve dikey hatlar olarak kullanmy?tyr. Her kutu bir noktadyr.  Kutular yana noktalar yan yana ya da alt alta dizilerek çizgiler yani çytalar olu?turulur ve bunlar birle?tirilerek yüzeyler yani alanlar meydana getirilir. Yani noktalardan DO?RULAR, do?rulardan DÜZLEMLER in?a edildi. Böylece ALANLAR olu?turuldu.

 

?imdi mavi kutularyn içini okuyun..  

Niyaz ve niyet… ikmal ve itmam..   hayyr ve hüsn.. kasr ve naks..  

?imde de ?öyle okuyun

 

Yatay olarak:

niyaz-y hayr, hüsnü niyet..

 

Dikey olarak:

naks-y itmam..

kasr-y ikmal..

 

TAMLAMA denilen terkibler  var burada.. tamlamalar tümce parçalarydyr.. tümcelerde sözcükler kullanyldy?y gibi iki sözcükten olu?mu? tamlamalar, deyimler, ikilemeler de kullanylyr. Tamlamalar bir  tümce gibi tam ve yetkin olmasa da yine de “anlam” veren ba?lamlardyr.. tüm de?il yarym dahi kalsa bize bilgi y?y?y sunarlar.  Zaten tek ba?yna olan bir terim, bir kavram, bir ad yoktur. Her bir terim, her bir ad, her bir kavram ya E?YYLE ya da KAR?ITIYLA gizli bir tamlama hatta tümce bile  olu?turur. Siyah varsa beyazy da vardyr.. sycak varsa so?uk dahi vardyr.. bir nesneyi / sey’i;  ister gerçek nesne olsun ister bilgi nesnesi olsun.. ister imge olsun ister kavram olsun.. ancak ve ancak  niddi / BENZERE  veya   zyddy  / KAR?ITI ile biliriz.

 

BU BYR BYLGY YASASIDIR.

 

Ayet bir her ?eyi çift yarattyk der. Üstad Ymamy Nursi yerle?mi? bir  kuraldyr ki der.. bilmek kar?ytlykladyr.. i?te bizde çift noktalary.. çift çizgileri kullanyyoruz. Bu ÇYFT noktalar ve ?EF’çizgilerle yapylan TASARIMLARIN ortaya çykardy?y biçimlerin harici GERÇEK oldu?u savyny ileri sürmeden, önermelerini ve onamalarymy, sizin ele?tiri ve tarty?ma dünyanyza sunuyorum. Bilirim ki evdeki hesap çar?yya uymaz, suretler ?ekil olamaz ve  hayaller hakikat de?ildir. Sizi kendi yapty?ym tasarymym içine girmem nerede kaldy?y size kullandy?ym uçurtmam içine haps edeyim. Tamlamayy olu?turan kelimelerin anlamlaryny bilmeyebilirsiniz. Sözlü?e bakyp anlamlaryny ö?renseniz bile tamlama yeterince açylmayabilir..  deneyelim:

 

iyilik niyazy ve güzel niyet.. (dilimiz hüsn-ü niyeti YYY niyet diye çevirir)

 

naks-y itmam ( eksikli?in tamamlanmasy.. )

kasr-y ikmal  (yetersizli?in yetkinle?tirilmesi..)

 

Bu tamlamalar Türkçeye çevrilse bile sizin için tam üstünde saksa?an vur beline kazmayy gibi anlamsyz olabilir ama benim için suyun içindeki balyk gibi açyk ve seçiktir. Ancak burada derdimiz içerik ve bilgi ö?renme ve ö?retme  de?il ?emayy olu?turma biçimini ve yöntemini ö?retmek ve ö?renmektir.

 

?imdi (+) çatmasyny kurduktan sonra bu çatmanyn olu?turdu?u alanlara sözcük (terim+kavram)’lary yerle?tirerek (x) ?eklini elde etti?imiz MYR tablosunu yapy?tyryyorum.

 
Ykinci tablo MYR tablosudur

 

mir

 

Burada kyrmyzy yumurtalarla ba?lamalar yapylmy? ki buna dilde BA?LAM ady verilir. Her ba?lam anlam veren bir tümcedir. Emel taleb edilir, arzu rüçhan edelir, gaye ra?bet edilir, maksat hedef edilir.. biçiminde tümceler dü?ünülebilir. Ya da emel ve hedef bir takym, rüçhan ve ra?bet ba?ka bir takym, arzu ve taleb ba?ka bir takym, maksat ve gaye ba?ka bir takym. Yani bunlar türlü türlü emirler, istekler, dilekler, özlemleri dile getirir ki bunlaryn hepsini BUYRUK ba?ly?y altynda topluyorum.

 

?imdi bu (+) ve (x) ?eklini ikisini birden yani (+) ARTI  aralar ile (x) ÇARPI alanlary birlikte gösteriyorum.

 
 

Üçüncü tablo BUYRUK tablosudur.

 

Buyruk

 

?imdi bu (+) ve (x) ?eklini ikisini birden yani (+) ARTI  aralar ile (x) ÇARPI alanlary birlikte gösteriyorum. EMYR ba?lykly ?emada buyru?un kurulu? ve i?leyi?i  arty ve çarpy çizgileriyle  yani  MAVY kutular  ve KIRMIZI yumurtalarla  gösterilmeye çaly?ylmy?.. çaly?ylmy? ama bu sizin için aly?ylmy? bir i? olmady?yndan oldukça kafa kary?tyrycy bir karalamadyr.

 

Bu karalama gerçekten çizgilerle yapylsaydy olumsuz etkisi biraz daha az olurdu ama terim de?i?kenleri ile kavram de?erleri içeren karma?yk sözcüklerle yapyldy?y için çok daha karma?yk halde görünecektir. Amma görmenin bir  tür örme oldu?unu bildi?iniz ve bu tablolaryn nasyl örüldü?ünü ö?rendi?inizde bu  karma?a yava? yava? kalkacak bazy arkada?larym gibi sizlerde ?ema ve tablo yapar hale geleceksiniz. Tablolardaki gösterimler için benimle tarty?acaksynyz. Nerde o günler… o günlere geldi?inizde buraya kadar anlatylan yalyn tablolary de?il ?imdi bindirece?im BUYRUK tablosunu bir bakmada örecek ve göreceksiniz.

 

 

Bu tabloyu örünceye kadar tam on üç versiyon geçirdik.. bu arada bazy terimler yeni yerlere yerle?tirildi bazy terimler eklendi bazy terimler çykaryldy bütün bu de?i?imleri versiyonlary izleyerek görebilirsiniz. Bunlary izlemek,  ?emalara çaly?yp aly?mady?ynyzdan ya da aly?yp çaly?mady?ynyzdan,  sizlere gereksiz gelebilir  ya da zor görünebilir. Ancak unutulmamalydyr ki Almadan vermek Allah’a mahsustur. Umulur ki bu tablolary izlerken görece?iniz ba?lamlardaki ba?lantylaryn verdi?i y?yklar, aydynlyklar, gerçekler açyk ve seçik bilgi edinme merakynyzy harekete geçirebilir. Böylece vaktinizi alsa bile verilecek aydynly?yn hatyry karanlyk bölgeye girme cesaseti ve cesareti do?uracaktyr.   

 

Zaten bizim meramymyz dahi bu.. aaa bakyn bu ?emada kullanmady?ym bir buyruk daha çykty.. bir yazyda nesneleri mektuba kimseleri de “meraya” ya (aynalara) benzetmi?tim. Merak ve a?k dolu bir ayna olan ?uurun meramy ne ola ki ?

 

Kendi mi görmek yoksa ba?kasyny my göstermek ?

 

Yoksa  hem o hem o mu ?

 

Var ise ne o ne o mu ?

 

Kim O ?

 

Ahiretiniz ve akibetiniz iyi ve güzel olsun.

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

 

 

Bu tabloyu örünceye kadar tam on üç versiyon geçirdik.. bu arada bazy terimler yeni yerlere yerle?tirildi bazy terimler eklendi bazy terimler çykaryldy bütün bu de?i?imleri versiyonlary izleyerek görebilirsiniz. Bunlary izlemek ?emalara çaly?yp aly?mady?ynyzdan sizlere gereksiz gelebilir ve zor görünebilir. Ancak umulur ki bu tablolary izlerken görece?iniz ba?lamlardaki ba?lantylaryn verdi?i y?yklar, aydynlyklar, gerçekler açyk ve seçik bilgi edinme merakynyzy harekete geçirebilir.

 

Zaten bizim meramymyz bu.. aaa bakyn bu ?emada kullanmady?ym bir buyruk daha çykty.. bir yazyda nesneleri mektuba kimseleri de “meraya” ya (aynalara) benzetmi?tim. Merak ve a?k dolu bir ayna olan ?uurun meramy ne ola ki ?

 

Kendi mi görmek yoksa ba?kasyny my göstermek ?

 

Yoksa  hem o hem o mu ?

 

Var ise ne o ne o mu ?

 

Kim O ?

 

Ahiretiniz ve akibetiniz iyi ve güzel olsun.

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

(*) geometride iki nokta bir çizgi olu?turdu?u gibi  iki çizi de  bir alan olu?turur.. aslynda bir do?ru dy?yndaki bir nokta da bir alan olu?turur.. geometri ilminde bilgim olmady?yndan bu konudaki ayryntyya girmemem ama ?unu iyi biliyorum bir uzam kendi yönlerinden yeni bir yöne yöneldi?inde yeni bir BOYUT ortaya çykaryr ve böylece boyutsuz nokta önce do?ru sonra yüzey sonra hacim sonra zaman UZAY’lary olu?turur. Bu dört boyutlu mekan-zaman süreklisi be? boyutlu ?UUR içindedir.

 

YLETY?YM:

 

osmanziya@hotmail.com

osmanziya@yahoo.com

 

WEBLERYMYZ:

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

www.osmanziya.com

www.mustafabugucam.com.tr

 

ÖBEKLERYMYZ:

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Düzenleyen osmanziya01 - 07-Temmuz-2011 Saat 16:02
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 07-Temmuz-2011 Saat 16:17
Bu okunmasy kolay olmayan  ve anla?ylmasy gerçekten zor yazynynyn meslek panomuzda meslekta?larymyz tarafyndan iyi bir okunma sayysyna (11) ula?masy üzerine yazyyy gözden geçirerek söz dizim dü?üklüklerini  düzeltmeye ve anlambilimsel  kopukluklaryny gidermeye  çaly?tym. Umarym biraz daha açyk ve anla?ylyr olmu?tur.  Söz dizim yanly?lyklarynyn bazylary öylesine a?yr olur ki yanly?ly?y bile anla?ylmadan tamamen anlamyny yitirerek anlamsyz bir anlatyma dönü?türüyor yazyyy.. Anlambilimsel tutarsyzlyk ve çeli?kilere ise tarty?ma ve ele?tiriden ba?ka çare, soru ve yanyttan ba?ka çözüm yoktur. Bu da okuyan ve yazan arasynda diyalogu gerektirmektedir. Bizim de zaten beklentimiz budur.

Düzenleyen osmanziya01 - 07-Temmuz-2011 Saat 16:19
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Gönderim Zamanı: 09-Temmuz-2011 Saat 17:52
Slm.
 
Güzel bir yazy dizisi, dü?ünce serdedebilecek kadar özümlemi? de?ilim, ancak istifade etti?imi söyleyebilirim. Dü?üncelerimi daha sonra belirtece?im.
 
Sevgi ve Saygylar
ahmet
IP
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 11-Temmuz-2011 Saat 15:30

Aleykümessalam,

De?erli Aytug ilginize te?ekkür ederim.
Dizi halinde dü?ünmemi?tim ama YONTEMBILIM ba?ly?y altyndaki bu yazyyy dizi haline getirmek için belirtece?iniz görü?ler tarty?maya güzel bir vesile te?kil edebilir.
 
Sa?lycakla kalyn
 
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Gönderim Zamanı: 12-Temmuz-2011 Saat 01:21

Slm.

Uçurtma yazysyndan ve ilgili tablolardan anlady?ymy kysaca ?öyle ifade edecek olursam… Bizim sahip oldu?umuz fikir-dü?ünce ve bilgi-ilim deryamyzda bulunan soyut-somut, küçük-büyük, parça-bütün, özde?-terse?, ayny-gayri, benzer-benzemez kavramlaryn; bir uçurtma düzene?i yada balykçy oltasy (yöntembilim metodu) vasytasyyla  yakalanmasnyyn nasyl olaca?y açyklanmakta ve yapylan örnek çaly?mada, bilgi deryamyzda mevcut buyruk-emir kavramy ve onunla ili?kili  kavramlaryn uçurtmayla-oltayla-diagramla nasyl yakalandy?y- tespit edildi?i belirtilmektedir.  Yani  söz konusu uçurtma-olta-yöntembilim diagramy, kavram ça?ry?ym görevi  ile  birlikte meraklylary-seyircileri için belirli özellikleri havi bir tasvir-tasarym gösterimi yapmakta, deniliyor.

?üphesiz ?ema ile yapylan kurgulama-tasvir-tasarym; bir çyrpyda do?ru olmamakta, üç-be? kademede  ancak bu mümkün olmaktadyr.  Tabiiki kavram zenginli?i oranynda deneme sayysy da fazla olmaktadyr.

Bir örnekleme ile nokta koyalym dersek…

 Ynsan kavramy ile ilgili fikir-dü?ünce ve bilgi-ilim deryamyzdaki tümel-tikel kavramlardan en önemlileri olan üstün ?uuru(akyl)- cüzi iradeyi-üstün hissiyaty (vicdan), üstün kabiliyeti (fonksiyonlar), üstün misyonu (insani görevler) yakalady?ymyzy farz edelim (ça?ry?ym olmakta). Ki bu durumda yatay eksende-çytada, merkeze cüzi iradenin, merkezin sa? tarafyna vicdanyn, sol tarafyna aklyn konulmasyny  gerektirmekte. Ayny ?ekilde dikey eksende-çytada;  merkezin yani cüzi iradenin alt tarafyna üstün kabiliyeti, üst tarafa da üstün misyonun konulmasyny gerektirmektedir. Uçurtmanyn çytalary böylece çatylyp, ba?landyktan sonra çapraz eksenlerin olu?turdu?u alanlara, fikir-dü?ünce ve bilgi-ilim deryamyzdaki söz konusu ili?ik kavramlary; birer birer yakalayyp koyabbiliriz. Bundan sonra ortaya çykacak tablo,  ?üphesiz  1. deneme çaly?masy olacaktyr. Onu da daha sonra sunaryz, in?allah…

Sevgi ve Saygylar

 

 

 



Düzenleyen kutlu aytug - 12-Temmuz-2011 Saat 01:30
ahmet
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk