Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dünya | |
![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
osmanziya01
Yönetici ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 ![]() Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
![]() Gönderim Zamanı: 13-Haziran-2011 Saat 17:59 |
Merhaba,
Dü?ünce üzerine dü?ünce.. yani dü?ün-ceyi dü?ününce belki de dü?ün-meyi dü?ününce bu konularda ü?enen milyonlarca insan nasip olmayan Ü?ENMEDEN DÜ?ÜNME etkinli?imi dü?ünüp aklymy ü?ütmemek için kedi, cedi ve redi gömleklerin üzerine üzerine ülfet ve ünsiyet kuma?yndan yapylmy? gaflet kaza?yny çekiyorum.
Bu kadar giysi altynda ne kadar bunaldy?ymy ve belkide kafamyn bulandy?yny tahmin edersiniz.. bu ra?men, yine de aly?my? kudurmu?tan beterdir gerçe?inin gere?i, dü?ünmeye ve dü?ündüklerimi yazmayy sürdürüyorum.
?imdi buraya bir dizin bindirip içindekileri indirmeyi size byrakyyorum:
Bo? bi vaktinizde bakarsynyz.. ama sakin olsun.. inanyn bir çok yakine ula?yrsynyz...
?imdi yukary iletideki diyagramyn (?emanyn) tablosunu (anlam çerçevesini) bindireyim:
?emayy indirdim.. a?a?yda.. indirdikten sonra altyna yazylmady?y için birada yazmayy sürdürüyorum.. a?a?yya baktynyz my ? Bakmadyysanyz bir bakyn.. üff en kadar karma?yk de?il mi burada her ?eyi görmenize gerek yok.. tabloda yukaryda yazdy?ym diyagramy görün yetir.. güç ile gör'u, gür ile seç'i görün yeter, örne?in.
Bu ?ema aslynda diyor ki insan itibar etti?ini ihdas eder.. an'arak itibar etti?ini ak'arak ihdas eder. Hazyr-y cerir MEKANDA aKmak, hatyr-y mürür ZAMANDA aNmaktyr.
AKMAK, yukarda ve zahirdeki te?ekkül, ANMAK, a?a?yda ve batyndaki tasavvur'dyr.
Yukarydakini zikir a?a?ydaki fikir diyebilirmisiniz ?
![]() Kabaca bir benzetme yaparsanyz.. evet.
A?a?yda yapylan i?, tasavvurun REMZYDYR.
Bir de size te?ekkülün RESMYNY yapy?tyrayym.
AAA... yukaryda yapy?tyrmy?ym.. böyle yaptym çünkü ?ema yapy?tyrdyktan sonra yazy yazylmyor da ondan...
Bu resim ye?il türkiyenin soyut te?ekkül ve biçimidir.
A?a?ydaki resim ise OLANAK üzerine soyut tasavvur ve tasarymdyr.
Türkiyenin görsel resmine herkes BAKABYLYR fakat olanak'yn resmini analitik düzlemi mantyksal olarak kullanmayy ve yararlanmayy ö?renenler GÖRÜR.
Bakmak e?itim istemez.. fakat görmek için görecek göz yani e?itim gerekir.
![]() Düzenleyen osmanziya01 - 13-Haziran-2011 Saat 18:38 |
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4058 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() |
HYKMET HYKMET dizini içindeki dosyalar Arayanlar, bulanlar ve olanlara adanan anlar. Görmek, bilmek, anlamak ve inanmak; ilmek ilmek örülen anlarla dokunan bir yolculu?un duraklarydyr. Bu yolculukta ilerleten ve yükselten zirveler oldu?u gibi indiren ve dü?üren çukurlar da vardyr. Sonunda mahall-i maksuda vardy?ymyzda bunun bir sahil-i selamet mi yoksa mail – i melamet oldu?unu görece?iz. Sahili selamete ula?tyran hakikata yapy?yk ve hakka yönelik yolun ki ben buna DYN diyorum ki bu yolculu?un sonunda maksudumuza ula?taran unsurlardan biri de ilimdir. Biri de hikmettir. Biri de san’attyr. Biri de funundur. Biri de hukuktur. Bütün bu etkinlikler DYL ile yapylyrlar. Y?bu sayylan kültürel etkinliklerdinden burada söz konusu edilecek olany HYKMET’dir. Arayy?ymyz da görmek mi önce gelir yoksa inanmak my önde gelir ? Yakîn; ilm, ayn ve hakk basamaklaryndan geçerken ilk u?rady?y durak ilimdir. Yakîn zaten do?rudan rüyet ve ?ehadet de?il usul ve uslüba dayanan dolayl bir ilim ve irfandyr. Basar, e?er nazar olmsaydy bir kameradan farky kalmazdy. Sahibinde hakikat nazary ve maslahat niyeti yoksa gören rüyet,hilalin foto?rafyny niçin arasyn ? AYAD’yn hassasiyeti, gözün ve kula?yn duyarly?yndan ibaret bir e?yaya dokunu?tur. Ancak bu temasyn ihtiyacy gidermeden öte anlamy yoksa çiceklerin sinekleri avlamasy ile köpeklerin havlamasy ile ayny gurub dahil olur. Böyle bir duyarly?y olan ELLER organik ve inorganik maddelerin bitki ve hayvan arasynda pislenmesi ve paklanmasy döngüsünü kuran BESLENME'ninkapu kuludur. Böylesi bir ya?am köleli?inin kah kuru ve ölülü?ün tozunu da?ytan, kah ya? ve dirili?in tözünü toplayan bir merkez olmasy bir ACI ve ANLAM ta?ymyyorsa i?bu TASARRUF canlyly?a, cansyzlyktan farkly bir kullanym katmaz. Y?te tenini bütünüyle örten der’in, senin duyarly elindir. Bu “derin”li?in dy? be? duyarlyk halinde be? farkly alanda (a?yz-içi, oda-içi, ?ehir-içi ve galaksi-içi) ve be? farkly türde (tat, koku, ses ve y?yk) kysytly duyum e?ikleriyle dünyasy algylamasy ya?am dengesiyle tady dalgalanan bir acydyr. Sen ne der isen de, der’inin acysynyn verdi?i tady, bu tadyn anlamy ve bu anlamyn verdi?i amacy “aramak” HYKMET’dir , derim. Sebzeler ve meyvlerin yenilmesi ve içilmesiyle yapylan beslenme, besmele ile ba?lamyyor ise insanyn böyle bir beslenmesi atyn ot ve itin et yemekle yapty?y hamdele ile yetenmesi anlamyna gelir. Gyda sananyinin de parçasy oldu?u sanayinin kökü olan bilim ve teknoloji böyle bir arayy? ve sorgulayy?a râm olmuyorsa ilim ve hikmetten nasibini almamy? demektir. Ynsany behimiyattan yukary çykarmayan bu hikmet, hikmet de?il a-besle-medir. FUAD’yn hissiyaty, bilmenin ve istemenin dile?ini sevme ve saymanyn duygusunu tanyyan ve tanymlayan bir duyumsama ve duygunluktur. Bilmenin tarzy nazary ile istemenin tavry niyeti; ilgi,sevgi ve saygy içeren bir mana ve gaye ta?ymyyorsa dünü ve yaryny a?mayan günlük ki?isel çykar ve kar?ylykly yarardan ibaret kalyr. Anlamy ve amacy olmayan yönelme ve yürüme bu yürüyü? ve yöneli?teki duyumsama ve duygulanma bo?a yorulma ve yalnyzly?a sürülmedir. Y?te içinde bulundu?umuz ya?am yürüyü?ünde ve geçim-seçim öyküsünde do?umun amacyny ararken ve ölümün anlamyny sorarken savlary ve kanytlary yanytlayan TASADDUR-U FUAD yani gönül çykarymlary bir HYKMET’dir. Görmenin ba?lamasynda; bilmenin yüklemesinde; anlamanyn yargylamasynda ve inanmanyn ba?lanmasyndai tatma ve tutmalaryn sa?lam, sa?lykly ve güvenilir bilgiler ve buyruklar vermesine sa?layan yol ve yöntemlere HYKMET denildi?i gibi bu araçla elde edilen be?eri müktesebat ve ke?fiyat ile münzel ve menkul olan Kelam-I Ylahîden çykarsanan sözler ve de?erlerede HYKMET ady verilmektedir. Biz ilkine USUL ve USLÜB dedi?imiz gibi ikincisine de FELSEFE ve HYKMET ady veriyoruz. Hikmet bilenin bir gereksinim olarak hazyr SUNULAN bilgi (ilim) de?il arayy?yna bir BA?I? olarak BULUNAN bilgi (yorum) dir. Böylece maddeden isim, isimden kelam, kelamdan ilim, ilimten metin, metinden mana, manadan hakikat, hakikatten HÜKÜM çykarmak HYKMET’dir. I?te yöntembilimsel analiz, bu hikmetin bir DYLY olarak önerilen kar?yla?tyrma yolu ve yargylama yöntemi olmaya aday bir denemedir. Yöntembilimsel analiz ile yapty?ym arayy? sonucu buldu?um hikmeti iletinin dizini içindeki ?emalaryn tablolary payla?mak içn size sunuyorum. Bu sunum benim gerçe?imdir, gerçe?e dair benim hükmümdür, hikmetimdir. Bunu yyllardyr de?i?itererek ve düzelterek olu?turdum, tümüyle birlikte aniden ve birden gelen bir ilham bir esin de?il tevil edilerek yapylan bir delalat, evirerek yapylan bir görgüngüdür.
Ne yorumdur ne de gerçektir.. harici hakikat ve enfüsi tefsir arasy hakikata dair bir enfüsi haml ve hikmettir.
Maksadym bu hikmeti'mi onaylarynyzla hakikat haline getirmek de?il hakikat yolunda hükmümüzü kurarken nesnel ve ortak bir dil kullanmanyn yolunu açmaktyr.
Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim YLETY?YM: WEBLERYMYZ: ÖBEKLERYMYZ: http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ Düzenleyen osmanziya - 13-Ağustos-2011 Saat 01:29 |
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |