Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim
Mesaj icon Konu: cedi gömle?i(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2699

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Konu: cedi gömle?i
    Gönderim Zamanı: 31-Temmuz-2012 Saat 00:36

 

 

 

 

 

CEDY GÖMLEL?Y

 

 

Allahümme lâ mani’a lima a’teyte

Velâ mu’tieye limâ mena’te

Velâ raadde limâ kazayte

Vela mübeddile limâ hakemte

Velâ yenfe’u zelceddi min-ke-elcedd

YZAFET dizini içindeki dosyalar

 

Redi gömle?ini yazdyk syra cedi gömle?ine geldi.. dikey reddiyetimizden sonra yatay ciddiyetimizi ele alaca?yz. Reddiyetin yukary ucunda hüküm (tahkim) ve a?a?y ucunda haml (tahmil) varsa ciddiyet sol ucunda talep (lubb) sa? ucunda da taarruz (arz) bulunuyor.

Reddiyet ÇARPISI debr ve derb ile dekr ve derk kö?elerinden ibarettir.

Ciddiyet ÇARPISI heyecan ve dikkat ile hads ve aks kö?eleriyle ifade edilir.

Ynsanbilime ili?kin, bu kadar, ben diyeyim Arapça sen de Osmanlyca, terimlerle neleri yerimliyorum.. bunlary yerleri gösterilmi? olarak ?emasyny yapsam sen anlamayacaksyn düz yazy ile dizsem ben anlatamayaca?ym. En iyisi bu Kur’an’ca adlary zikredelim ve ba?ka fikirlere geçelim.

Biz bir ?eye bir ?eyi izafe ederken ya da bir nesneye bir ad verirken kullandy?ymyz dört terim vardyr.. menfeat, hakikat, maslahat ve hasenat

A?a?ydaki resimde bunlary tanymlan-my? olarak göreceksiniz ve bu tanymlaryn bazy kö?elerde bazy seslerin anymlan-my? olmaktan öte bir i? olmady?yny sanyrsanyz yanylmy? olacaksynyz.. Elbette yanylmamak her ?eyin do?rusun bilen Allah’a ait kutsal bir özelliktir ve bu yüzden size yanylmy? olaca?yny söylemekle kendimin yanylmamy? oldu?unu söylemek isteMYyorum. Elbette burada yanyldy?ymdan dolayy yanly? yerle?tirilmi? terimler, düzgün ve do?ru yerle?tirilmi? terimlerden daha çoktur. Ancak Yöntembilimsel analiz dilini bilseydiniz sizin do?ru oldu?unu onaylayaca?ynyz bazy terimler olaca?yndan da ?üphe yoktur.

Bunlardan biri de ciddiyet terimidir.

Yukaryda saydyklaryma bakyn ciddiyet hangi terimlerden olu?uyordu ? (arz ve talep) bunlar tabloda nerelere yazylmy?.. yatay my yazylmy? dikey mi yazylmy? ? Yoksa ne öyle ne de böyle VEREV mi yazylmy? ?

Dikkat ederseniz yatay olan ciddiyet ( / ) düz sla? yazylmy? yani sa? eksen

dikey olan reddiyet ise ters ( \ ) sla? yazylmy? yani sol eksen

Her ikisi birlikte (X) olmu?.

Bu ?emada ciddiyet ve reddiyeti olu?turan terimler gösterilmiyor

amma dizin içindeki reddiyet ve ciddiyet ba?lykly dosyalarda bunlary göreceksiniz.

Burada a?a?ydaki renkli ve karma?yk tabloyu anlatacak de?ilim.. çünkü onun için bir kitab yazmak lazym.. ancak o kitaby düzeltmek için de on tane kitab yazmak lazym.. en iyisi byrakalym böyle da?ynyk kalsyn…

Bu yazyyy ciddiyeti anlatmak için ba?lattyk fakat daha henüz ciddi bir surette yazyda ilerleyemedik.. bu dizin içindeki ciddiyet ba?lykly tabloya bakarak CYDDYYETYN bir irade içerdi?ini görebiliriz. Sana taarruz edilirse ya da sen talebine yönelirken gerilimin hadd safhada olur ve ciddiyetini takynyrsan. Arz ve talep ili?kilerinin temelinde bu tecdid eden ve yenilenen ve bu nedenle de insany cud ve zenginlik içinde byrakan ve bu özellikleriyle ceddin ve atalarynda da bulunan bir hissiyatyn yani CYDDYYETYN kendi içinde dahi VUCUD buldu?unu görürsün.. men talebe vecedde veced.. kim ki ciddi taleb eder onu vucud bulur..

i?te bu “yenilmeyen ve yinelenen yenilenme” senin ciddiyetindir. Bunu bazen yen-yin olarak ta ifade ediyorlar. Starwars’laryn cedaylary sanyrym bu ciddileri dile getirmi?ti…

Görüyor musunuz Arapça dedi?iniz sözcükler nasyl da fytrat-y insaniyemize yerle?mi?.. aslynda görmüyorsunuz.. okuyorsunuz.. hakikat rüyet etmiyor i?aretlere riayet ederek kitabetimi kyraat ediyorsunuz.. fakat yöntembilimsel analizle ben dü?ündüklerimi, dü?ündüklerini ve dü?ündüklerimizi göze GÖSTERMEK istiyorum.. istiyorum ama ba?aryly olabiliyor muyum ?

Birkaç ki?i dy?ynda hayyr!

Demek yeteri ve gere?i kadar ciddi olamamy?ym...

Mazeret yüklenmek istemiyorum amma bu i? öyle kolay da de?il.. çünkü bir hedef takib eden ve bir gaye pe?inde ko?an ciddiyetin önünde, görebildi?im ?u engeller (mania) var:

Tabiatyn takdimi..

Tarihin takvimi..

Aklyn manasy..

Kalbin gayesi..

Hafyzanyn hazfy

Zekanyn kazfy

Muharrikin rüchany

Saikin ra?beti..

Ve en önemlisi…

Hayatyn iktidary..

?uurun ihtiyary..

Hassasiyetin me?iet ve hissiyatyn mantuku bu iktidar ve ihtiyarla ko?ullu ve kurally olarak kysytlanmy?tyr ve bunlaryn hepsi zamanyn içinde sarmalanmy? olarak durup senin GAYE'nin ve senin HEDEF'inin hep aleyhine çaly?yrlar hep.

Bu yüzden ben sana engel olurum,

sen bana engel olursun.

Bu yüzden ihtilaf çykar.

Bu yüzden harb do?ar.

Bu yüzden uzla?ma yerini çeki?me ve bary? sava? byrakyr.

Örne?in biri dünyayy seçerken öbürü ukbayy seçer.

Oysa dünya sevgisi bütün kötülüklerin ba?ydyr.

Dünyanyn nesneleri ve kimseleri için gösterdi?in

Hyrs, hased, heves ve heva.. tenini ve benini bitirir.

Demek insan ciddiyetini kullanyrken denetim altynda tutacak..

Tutacak ama tutarken de dikkatli olacak...

Biri fener bahçeyi tutarken di?eri galata sarayy tutar.

Amma ne bahçenin “fener”i ne da “saray”yn galaty var..

Fener aydynlatyr ve galat karartyr sanyrsyn.

Ciddiyetimi bozdu?u mu mu dü?ünüyorsun ?

E?er gerçekten bahçeli bir sarayda oturmak istiyorsanyz..

zamandan namaza geçme HEDEFY

ve vakitte salaty izleme GAYESY’ni edininiz.

Yoksa ?eytan TOP’luma atty?y TOP’larla iftar edersiniz.

Y?te benim ve senin onbirin olmasy gereken a?ere-i mübe??ere ve onlaryn kudsi kaptany...

  1. Ebu Bekr-i Syddyk
  2. Ömer bin Hattab
  3. Osman bin Affan
  4. Ali bin Ebu Talib
  5. Talha bin Ubeydullah
  6. Zübeyr bin Avvam
  7. Abdurrahman bin Avf
  8. Sa'd bin Ebi Vakkas
  9. Said bin Zeyd
  10. Ebu Ubeyde bin Cerrah

Asry saadetten bu tarafa gelirsen

yol üstünde de ?u on'u görürsün...

Allah hepsinden ebeden razi olsun:

imamy Maturididen Ymamy E?’ariye..

Ymamy A’zam Ymam-y ?afiye ..

Ymamy Gazaliden Ymamy Rabbaniye,

?ahy Nak?ibenden ?ahy Geylaniye..

ve Mevlana Halidi Ba?dadiye..

Acaba bu gün bu dokuzun onuncusu olan

müceddid ça?da? bir YMAM yok mu ?

Ne yazik ki bu gün Müslümanlar bu 11’leri ve onlaryn muhte?em kaptany Hz.Muhammed Mustafa’yy unuttu..

dillerde sadece onun ady ve göstermelik olan salavaty kaldy..

Bu bu ba?arysyzlyklar, yenilgiler, sykyntylyr ve sorunlar

ciddiyetimizin yeteri kadar gergin

ve dikkatimizin yeteri kadar takib

ve gayemizin gere?i kadar rakib

olmady?yny gösteriyor.

Yenilemek için takib edilmeyen GAYE'ye eri?ilmez.

Yenmek için rakib olunmayan BA?ARI'ya ula?ylmaz.

Gerilmek için konulmayan HEDEF'e eri?ilmez.

Amma umudu yitirmemekte bir ciddiyettir..

beklenti de zorunlu olan bir tecdiddir.

Beynelhavf ve reca imandan sonra ikinci esastyr.

Amacy YMAN olana di?er bütün amaçlar araçtyr, çünkü.

Müceddidlik kolay bir i? de?ildir.. tecdid sadece din ve mezhebde olmaz.. dinin ve mezhebin ve tarikatyn MÜCEDDYD’leri büyük davalary ve hizmetleri olan insanlardyr ve ciddiyetlerini de ba?arylary ile ortaya koyarak kanytlany? kutlulardyr.

 

Biz ?imdilik görsel dü?ünceyle tefekkürü tecdid davamyzla mutlu olmayy sürdürmeyi ba?ary sayyyoruz. Kendi türettiklerimizi kendimiz tüketiyoruz ve ba?kasynda yararlanaca?y üretim a?amasyna gelemedik.. çünkü ciddiyet gömle?imizi sürekli tecdid edemiyoruz. Ytiyatlarymyz iktidarymyzy tutukluyor ya da ba?ka iktidarlaryn hakimiyetinden kurtulamyyoruz. ihtiyarymyza itimad edecekleri bulamyyoruz ya da ihtiyaryna sadakat gösterece?imiz birini aramyyoruz. Hasyly irademin davasy sürekli yeniliyor…

 

Ciddiyet gömle?i.. redi gömle?inin altyna giyilir ve iradenin reddiyetinin gücünü temsil eder.. bu reddiyet gücün ?iddeti ve bu irade okunun boyu ciddiyeti kadardyr.. Ancak bu okun yönüne belirleyen kedimizdir.

 

Hani ?u dört ayak üstüne dü?en kedi.. ön ayaklary olan sydk ya da kizb kendine bir yöne seçen ve arkada ayaklary olan saadet ve ?ekavet de onu izleyen kedi.. Bu kedinin nefs’ini ve ene’sini KENDYNE mal eden enfüsde kendimizdir.

 

Yokluk vucudumuza giydi?imiz kedi, cedi ve redi gömlekleriyle kendimizi gösterirken ba?kalaryny ne kadar görüyoruz ?

Maalesef çok az..

Fakat bundan daha kötüsünü haber vereyim size..

ba?kalaryny görürken kendimizi hep unutuyoruz..

Bu çok çok daha az..

 

Hatta ço?u zaman oturup kendimize bir çeki düzen verme?i hep ihmal ediyoruz.. bunun esasly bir nedeni sanyrym bu i?te fazla ba?aryly olmady?ymyzdan koy sarho?u yykylana kadar deyip umut kesi?imiz olmaly.

Eee dostlar, GERE?Y kadar ba?kalaryny görmüyoruz ve YETERY kadar da kendimize de bakmyyoruz.. peki biz ne yapyyoruz ?

 

Kölelerin krallara ba?lyly?y ve krallaryn köleleleri ba?ymly?yny ya?yyoruz.

Yçinde esrik (sekir) bir ya?am kapysy ve onun daha da içinde tuzak (mekir) bir tanynç yapysy bulunan sanrymyza tapyyoruz. Bunun için zaten dü?ünce ba?a geçirilen bir çorap ve dil ise onun üstüne konulmu? bir ?apka deyip geli?im dedi?imiz deli?imimizle alay ediyorum. Bu yüzden bili?im ady altynda icra edilen ileti?im ve etkile?im içindeki dili?imi göstermeye çaly?yyorum ve görmeye ça?yryyorum.

 

E?er insan ilimlerini insanbilim kuramlarynyn gölgesinde ö?retilen psikoloji ve sosyolojiden ibaret sayarsanyz semiotik kanatlary (sentaks ve semantik) kanatlary i?di? edilmi? bir Linguistikten ba?ka çyky? kapymyz olmayacak…

 

YNSAN,  insan bilimlerine  byrakylmayacak kadar geni? bir hazinedir. Esmasyny fikr ve hüsnasyny zikr edecek kadar her insan,  insanbilimini sahiplenmedikçe insan bilimleri ady altynda insany kullanmaya ve onu köle yapmayy sürdürecek krallar olacaktyr. Bu yüzden felsefeyi edebiyattan ve dini vaz’dan ibaret sayan anlayy?a alternatif bir yöntembilim ve insanbilime ihtiyaç var.

 

Böyle bir insanbilimin kapysyny size aralayacak olanda yöntembilimdir.

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

 

 

DUYURU

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim.

 

UYARI

 

Düz yazy bahane.. ?emalar ?ahane.. yazynyn dizinindeki tablolary  izledi?inizde imgelemi? ve irdelemi?te olacaksynyz isterseniz.. böylece emellerine nail olacak ilmi AÇIKCA görmü? ve hatyrynyza sail olacak iradeyi SEÇYKCE örmü? bulunacaksynyz.

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Düzenleyen osmanziya - 02-Ağustos-2012 Saat 11:07
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk